دسته‌ها
اخبار

سبوس برنج چیست ؟ خواص و مضرات + طریقه مصرف برنج کاسپین

سبوس برنج چیست ؟ خواص و مضرات + طریقه مصرف برنج کاسپین

برای رسیدن به دانه سفید باید لایه سبوس نیز گرفته شود، که این فرایند توسط دستگاهی به نام سفید کن انجام می شود. وجود ویتامین ب 5 در آن باعث تحریک پیاز مو شده و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری کرده و به مرور زمان موهای سفید را مشکی می کند و موجب رویش مجدد مو می شود. افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند یا دچار ناراحتی‌های روده‌ای مانند کولیت هستند و نمی‌توانند فیبر سبوس را تحمل کنند یا میزان مصرف را کاهش دهند و یا در موارد شدیذتر از مصرف آن اجتناب نمایند. سبوس برنج حاوی مقدار زیادی نشاسته است که موجب چاقی صورت می گردد. انواع ویتامین های گروه B به غیر از ویتامین B17 که خاصیت ضد سرطانی دارد .

  • اما در این میان جلوگیری از ریزش مو شاید مهمترین خاصیت سبوس برنج محسوب شود .
  • روغن سبوس برنج موجب حفظ رطوبت پوست شده و این مسئله به آبرسانی پوست کمک می کند و در نتیجه پوست نرم تر و صاف تر می شود.
  • همچنین سبوس برنج عملکرد کبد را بهبود بخشیده و به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.
  • شما برای داشتن استخوان‌های سالم به هر دو ماده معدنی نیاز دارید.

سبوس برنج دارای مقادیر بالای فیبر است که می تواند باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن شود. همچنین به واسطه وجود آنتی اکسیدان های زیادی که دارد می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث از بین رفتن و مصرف کالری های اضافه بدن شود. طب سنتی سبوس برنج را یکی از بهترین مواد غذایی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌داند. بعضی از متخصصین طب سنتی طبع سبوس برنج را گرم و برخی دیگر طبع آن را می‌دانند.

تداخل سبوس برنج با داروها:

برای مثال شما می‌توانید شلتوک برنج را بپزید و با آب آن پوست سر و ساقه موهای خود را ماساژ دهید. از طرف دیگر می‌توانید از پودر شلتوک برنج در پخت برخی از غذاها مثل سوپ استفاده نمایید. دمنوش سبوس نیز می‌تواند یکی دیگر از راه‌های استفاده از این ماده‌ی پرخاصیت باشد. برخی از افراد که به تغذیه خود توجه ویژه دارند، سعی می‌کنند که از پودر سبوس برنج در سالادهای خود به همراه روغن زیتون استفاده نمایند.

سبوس برنج

پودر سبوس برنج باعث جلوگیری رسوب کلسیم در عروق خونی می شود و فشار خون را کاهش می دهد و این به دلیل فیبر و پتاسیم موجود در پودر سبوس برنج است . فیتوسترول های موجود در پودر سبوس برنج موجب کنترل قند خون می شود. همچنین فیبری که در پودر سبوس برنج است باعث کاهش قند خون در افرادی که دیابت نوع دو دارند می شود.

شلتوک شفاف، بسیار سخت و غیر قابل خوردن است و در مرحله اول فرآوری از برنج جدا می شود. استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است. ایـن شـرایط کرونایـی باعـث شـده همـه خونـه نشـین بشـیم و فرصـت خوبیـه کـه یـه تغییـر بـزرگ بدیـم و بـرای مهمونیا و عروسیای بعد از کرونا همه رو سوپرایز کنیم. سبوس که به عنوان سبوس آسیاب نیز شناخته می شود، لایه بیرونی سخت غلات است.

این روغن خوش طعم سرشار از چربی‌های خوب است، سلامت قلب و عروق را تقویت می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد. کارشناسان همچنین بر اهمیت افزودن سبوس در رژیم غذایی روزانه تاکید کرده‌اند. سبوس به طور خاص برای افراد دیابتی، افراد مبتلا به فشار خون بالا و کلسترول بالا مفید است.

طریقه ی مصرف سبوس برنج به این گونه می باشد که یا به هنگام صرف غذا یا کمی بعد از آن به همراه غذا خورده شود . چون این ماده به صورت پودر شده داخل بسته قرار می گیرد آن را روی غذا بریزید یا داخل ماست و سالاد مصرف کنید . فقط باید مراقب باشید که با معده ی خالی از سبوس برنج استفاده نکنید زیرا این پودر برنج قهوه ای برای کسانی که زخم معده ی شدید دارند تجویز نشده است ولی اگر به همراه غذا خورده شود کوچکترین آسیبی به شما نخواهد رساند .

با اضافه کردن سبوس میتوانید عطر و طعم فوق العاده به برنجتان ببخشید همچنین از این روش می توانید برای پخت برنج خارجی نیز استفاده کرده تا از طعم برنج ایرانی لذت ببرید. تفاوت این سبوس با سبوسهای موجود در این است که این سبوس جهت استفاده بهینه از تمام ویتامین های موجود در آن به پایداری رسیده است و سپس عملیات بسته بندی به صورت ساشه کاملاً بهداشتی صورت گرفته است. اینوزیتول به عنوان یکی از اعضای خانواده ویتامین ب، رشد سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

به دلیل محبوبیت سبوس برنج برای رفع سفیدی مو، داروسازان شامپوهایی حاوی سبوس تولید کرده اند که با استفاده از آنها و ماندگاری هر بار استفاده به مدت حداقل 8 دقیقه، می توانید سلامت موی خود را بهبود بخشید. از چاقی جلوگیری کرده و کمک به دفع بهتر و رفع یبوست می کند.در سبوس برنج، لوبیا، نخودفرنگی، جو دوسر و سبوس جو یافت می شود. سبوس برنج موجب کاهش جذب کلسیم از روده می شود و ریسک ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد و از پیشروی سنگ کلیه های کلسیمی جلوگیری می کند.