دسته‌ها
اخبار

وکیل در ایران، شماره وکیل در ایران، انجام امور حقوق خانواده توسط وکیل پایه یک دادگستری دادسو-وکیل علیرضا مرادی

اگر شخصی تحصیل کرده رشته حقوق باشد ولی پروانه وکالت نداشته باشد و بخواهد به صورت اتفاقی برای حل مشکلاتی که بستگان نزدیک او در مراجع قضایی دارند، با طی مراحل قانونی و پرداخت هزینه مربوط می‌تواند به این امر اقدام کند. شخصی که با این روش وکالت موردی برای دفاع از حقوق بستگانش گرفته‌است را وکیل اتفاقی گویند. همچنین اگر وکیل برای پیگیری پرونده مجبور به رفت و آمد به شهر دیگری باشد، هزینه ی سفر و اقامت وی نیز بر عهده ی موکل می ‌باشد. ایشان استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران، حقوقدان، نویسنده، عضو کانون وکلای کانادا و استاد دانشگاه اتاوا کانادا بوده اند. آثار تعلیفی ایشان شامل حقوق تجارت بین المللی، حقوق تجارت به زبان ساده، طلاق در فرانسه و ایتالیا، حقوق تطبیقی در نظام های حقوقی معاصر و … بوده است. بسیاری از افراد زمانی که وارد دادگاه ها میشوند، تازه متوجه میشوند که کار وکالت دارای مجموعه و شاخه هایی است!

  • الان هم کاملا ازشون راضی ام خیلی خوب و کاری و پیگیر هستند و اکثرا هم نتایج خوبی گرفتیم.
  • لذا در حال حاضر ۲ تشکیلات موازی و جداگانه با ساختار متفاوت در امور وکالتی کشورمان وجود دارد؛ یکی «کانون‌های وکلاء دادگستری» و دیگری «مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه‌ی قضائیه» که هر یک از این دو تشکل، وکلاء متعددی را تحت نظر و نظارت خود دارند.
  •  اتمام دوره وکالت حقوقی از نوع پایه دو برای کلیه وکلای پایه یک انجام شده است.
  • نکته حائز اهمیت آن است که اغلب وکیل‌های پایه دو شامل مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضاییه می‌شوند.

همچنین آنان می‌توانند وکیل کاری اشخاص حقوقی و حقیقی محسوب شوند و از طرف آنان در اداره‌ها، سازمان‌ها و سایر مؤسسات، پیگیر امور محوله حقوقی خود باشند. علاوه بر آن، می‌توان به شخصی از خانواده یا دوستان خود نیز حق وکالت معین و قانونی داد تا در صورت نیاز، به جای فرد به دنبال کارهای حقوقی او باشد. با تمامی این‌ مسائل باید به این نکته توجه کرد که وکیل فرد در چنین شرایطی ملزم به داشتن مدرک تحصیلی، سابقه حقوقی یا هیچ نوع مجوزی نیست و می‌تواند فقط یک فرد عادی در جامعه باشد. یکی از بهترین راه های ارتباطی با وکیل ایران و یا هر وکیلی، مراجعه به فرم حضوری به دفتر نمایندگی وی وجود دارد و مشاوره حقوقی مستقیم با وکیل که باعث می شود تمام مطالب به طور دقیق تر و واضح به وکیل منتقل شود. بهترین وکیل ایران افزون بر اشراف بر قانون بایست فن بیان خوبی داشته باشد زیرا یک وکیل با سواد بدون فن بیان قوی نظیر یک اسلحه ی بدون تیر وجود دارد و بایست فن بیان قوی داشت تا از حق موکل به بهترین نحو محتمل بتواند دفاع کند. بهترین وکیل، در دادگاه‌ های حقوقی، دادگاه خانواده، شورای حل اختلاف و غیره در زمینه امور مدنی به دفاع از حقوق موکلین خود می پردازد.

بهترین وکیل یاسوج را با لیست 10تایی بشناسید!!【سال1401】⚖️

متعاقب آن تشکیلاتی برای این منظور تحت نظر و نظارت مستقیم قوه‌ی قضائیه با نام «مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه‌ی قضائیه»‌ تشکیل گردید و وکلایی نیز در پی آن و در سال‌های اخیر توسط این مرکز به عنوان وکیل پذیرفته شده و با صدور پروانه‌ی وکالت به امور وکالتی اشتغال یافته‌اند. اما کارآموز وکالت یا وکیل پایه دو فردی است که در حال گذراندن دوره کارآموزی نزد وکیل سرپرست است و در صورتی که صلاحیت علمی و عملی کافی را داشته باشد و در آزمون اختبار قبول شود موفق به دریافت پروانه وکالت پایه یک دادگستری می شود. بنابراین زمانی که به بهترین وکیل ایران مراجعه می کنید حتما مطمئن شوید که پروانه وکالت پایه یک داشته باشد تا بتواند به پرونده شما به درستی رسیدگی کند و درصد موفقیت را در دادگاه بالا ببرد. دکتر کارن روحانی، وکیل پایه یک دادگستری تهران و عضو اصلی و نائب رئیس هیئت مدیره وکلای دادگستری مرکز و استادیار حقوق بین‌الملل می‌باشد. مواضع و عملکرد دکتر روحانی، علیرغم وابستگی تشکلی، ایشان را فردی متعادل و اهل گفتمان نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد عضویت ایشان در هیئت مدیره و حتی هیئت رئیسه کانون مرکز می‌تواند به توازن و تعادل هر چه بیشتر آن کمک کند. یکی از دغدغه‌های ایرانیان خارج از کشور انجام پرونده‌های حقوقی، اداری، کیفری و … در ایران هست.

مهارت وکیل وقتی روی پرونده تاثیر داره که دلایل کافی برای برد پروندتون داشته باشید. چون دیده میشه که شخصی هیچ مدرکی دلیلی نداره و انتظار داره وکیل های خبره بتونن براشون کاری انجام بدن. خلاصه خاستم بگم که اگه مدارکتون درست و کامل باشه اونوقت که وکیل به کمک شما میاد و پرونده رو به نفع شما تمام میکنه، وگرنه هیچ وکیلی توان انجام کاری را نداره. چقدرجالب در مورد وکیل های خوب نظر دادید، منم تجربه زیادی با وکلا داشتم متاسفانه نمیشه گفت که همشون کاری هستند فقط بعضی هاشون واقعا پیگیر پرونده هام بودن و بعضی دیگه از وکیل ها هم کار انجام نمیدادن و تا بهشون یاد اوری میکردی فقط شماره حساب میدادن که پول واریز کنید. شاید باور نکنید من برای یه پرونده حقوقی توی تهران سه تا وکیل عوض کردم تا تونستم یه وکیل خیلی خوب تهران رو پیدا کنم. الان هم کاملا ازشون راضی ام خیلی خوب و کاری و پیگیر هستند و اکثرا هم نتایج خوبی گرفتیم.

خانواده

برخی از شرکت های دولتی و سازمان های نظامی توانایی این را دارند تا با بودجه خود شرکت یک وکیل اخذ کنند، حال ممکن است این وکیل مربوط به خود سازمان باشد و یا اینکه با بودجه سازمان انتخاب شود، به هر حال طبق این موارد شخص بدون پرداخت هزینه میتواند از وکیل سازمانی استفاده کند. وکلا معمولا با توجه به سختی ، پیچدگی و ارزش و اهمیت پرونده حق الوکاله را تعیین می کنند. شما از طریق سایت عدل و حق می توانید با مناسب ترین هزینه به حل مشکلات حقوقی بپردازید. با استفاده از وکیل در ایران میتوان از پرداخت بسیاری از هزینه ها که در روند دادرسی پرونده ها هیچ تاثیری ندارند، جلوگیری کرد. ممکن است در برخی از موارد نیاز باشد تا افراد در خارج از ایران، وکالت نامه را تنظیم کنند که در چنین شرایطی بهتر است در حضور یک مامور کنسولی یا سیاسی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

اگر قرار است عقد وکالت با سند عادی و غیر رسمی همراه باشد، در اصطلاح میگوییم که وکالت نامه از نوع تنظیمی میباشد . یک وکیل در ایران طبق قوانین مدنی جمهوری اسلامی این اختیار را دارد تا زیر وکالت نامه را تایید کند و از موکل نیز بخواهد آن را امضا کند یا انگشت بزند تا عقد وکالت، رسمیت یابد. یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربرد های وکیل در ایران در هنگام طرح دعاوی مدنی میباشد.