دسته‌ها
اخبار

وکیل ملکی، خدمات مشاوره حقوقی اراضی و املاک و وظایف آنها سایت حقوقی هرمس-وکیل علیرضا مرادی

وکیل کسی است که دیگری او را نایب خود قرار می دهد و موکل کسی است که به دیگری عنوان وکالت می دهد و نایب می کند و نکته مهم اینکه هردو باید عاقل و بالغ باشد و قصد و اختیار داشته باشند. اگر چه امر وکالت قانوناً به رشته های تخصصی تقسیم نشده و وکلا می توانند در همه مسائل حقوقی دخالت کنند ولی هر وکیلی براثر ممارست و تجربه، در نوع خاصی از دعاوی تبحر یافته است. مثلاً شخصی در یکی از امور بین المللی یا امور خانواده، قراردادها، حقوق اداری، ثبتی، مالیاتی ، جزایی ( قتل، چک، سرقت و…) تجربه زیادی داشته لذا بهتر است در این گونه موارد با پرس و جو از مطلعین به نزد وکیلی برویم که در موضوع کار ما تبحر ویژه ای دارد یا به آن مشهور شده است.اما از لحاظ چگونگی وقرار داد وکالت؛ میتوان دسته بندی زیر را لحاظ کرد. در واقع زمانی که هیچ وکیلی برای دفاع از حقوق متهم به پرونده وارد نشده است، دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان در اختیار متهم قرار می دهد.

حق الوکاله مورد توافق مي تواند در همان فرم چاپي وكالتنامه يا برگه هاي جداگانه اي نوشته شود و به امضاي طرفين برسد؛ محدوديتي براي تعيين حق الوكاله و چگونگي دريافت آن وجود ندارد. وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد. مؤسسه حقوقی دادگان پیشتاز در ارائه خدمات حقوقی نوین به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی.

  • مهم ترین وظیفه و تکلیفی که وکیل به آن متعهد شده ، آن است که پس از اثبات وکالت وکیل در دادگاه ، به صورت تمام و کمال از موکل خود دفاع کرده و از اینکه حقوق قانونی وی در مراجع قضایی پایمال شود جلوگیری کند ؛ به ویژه در دعاوی کیفری که بعضا جان انسان ها در گروی دفاعیات وکلا از موکلین خود می باشد .
  • درمورد سایر آثار و شرایط لازم برای صحت عقد وکالت ، تکالیف و حقوق وکیل و موکل ، حدود مسئولیت موکل ، اموری که میتوان برای انجام آن وکیل تعیین نمود و سایر پرسش های حقوقی خود در زمینه تنظیم قراردادها ، تنظیم دادخواست و … با کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی تلفنی صدای وکلا تماس بگیرید.
  • طبقه اول درجه اول (پدر و مادر و اولاد)، طبقه اول درجه دوم (اولاد اولاد)، طبقه دوم درجه اول (اجداد و برادر و خواهر)، طبقه دوم درجه دوم (اجداد اجداد و اولاد برادر و خواهر) طبقه سوم درجه اول (اعمام، عمات، اخوال و خالات)، طبقه سوم درجه دوم ( اولاد اعمام، عمات، اخوال و خالات) را در بر می گیرد.
  • اعتبار این وکالت‌نامه با اعتبار اسناد رسمی برابر است و مثنند دیگر اسناد رسمی امکان جعل شدن را نیز دارد.
  • به منظور آشناییِ بیشتر با مقوله وکالت کیفری، لازم است به انواع دادگاه‌های قوه قضاییه، شکایت کیفری، انواع جرایم کیفری و تعریف دعاوی کیفری اشاره شود.

به وکلایی که در دوران کارآموزی به وکالت می پردازند، وکیل کارآموز یا کارآموز وکالت می گویند. و در صورتی که موکل امضاء، مهر یا اثر انگشت خود را انکار نماید، دادگاه به این موضوع نیز رسیدگی خواهد نمود. مستروکیل در راستای افزایش دانش حقوقی و قضایی مردم ایران زمین راه اندازی شده است و همچنین دسترسی به وکیل را ساده تر میکند. در حالتی که قصد شکایت کردن دارید، اهمیت طرح درست دعوی بسیار زیاد است و در صورت داشتن یک وکیل کیفریِ خوب، از همان ابتدای شروع روند قضایی، امور مربوطه از جمله طرح دعوی، جمع‌آوری اسناد و مدارک و همچنین تنظیم شکوائیه به نحو بسیار مطلوبتری انجام خواهد شد. توجه به نکات یادشده، ضرورت انتخاب یک وکیل کیفریِ با کفایت، باتجربه و متخصص در امور کیفری را بیش از پیش از آشکار می‌کند.

تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو :

در واقع این افراد بدون وارد شدن به مراحل کارآموزی و آزمون کانون وکلا در یک مورد خاص پروانه وکالت اخذ نموده اند و او با سپری نمودن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می تواند چنین وکالتی را بپذیرد و از این طریق از حقوق خویشاوندانش دفاع کند، به چنین وکیلی وکیل اتفاقی می گویند. تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت‌نامه تنظیم شده با موکل، امضا نموده است اقدام نماید. در وکالت‌نامه‌های رسمی که از دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود و یا وکالت‌نامه‌های قضایی بین وکلای دادگستری و موکل، قسمت حدود اختیارات وکیل مشخص شده است که طرفین یعنی وکیل و موکل می‌توانند طبق خواسته خود حدود و اختیارات وکیل را اعلام نمایند. وکالت و مشاوره حقوقی امور خانواده(مشاوره حقوقی ،مشاوره حقوقی ملکی و ….) خدماتی ویژه ای را ارائه می نماید. نکته۴ـ برای این که به وکیلی وکالت قضایی بدهید لازم است برگه های مخصوصی را که برای این موضوع توسط نهادهای قانونی تهیه شده امضا کنید و بدین وسیله شما در حدود مصرح در متن وکالتنامه به وی وکالت می دهید تا مسأله مورد درخواست شما را در مراجع قضایی یا اداری پیگیری نماید.

حتما تا به حال در طول زندگی با مسئله ای حقوقی برخورد داشته اید و برای یافتن راه حل به دنبال فردی متخصص در این زمینه مانند وکیل بوده اید. اما حقیقتا چنین شخصی کیست و چه ویژگی ها و وظایفی را به عهده دارد؟ در ادامه به جزئیات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت. زیرا وکلایی که در شاخه های خاصی کاملا تخصصی فعالیت دارند، نسبت به آیین نامه ها، بخش نامه ها، مقررات و قوانین تسلط کامل داشته و نسبت به وکلایی که در همه امور فعالیت دارند در موفقیت پرونده برای موکل شانس بیشتری ایجاد می کنند.

وکیل پایه یک دادگستری، نوعی از نماینده حقوقی است که به موجب اخذ پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری، صلاحیت حضور در مراجع قضایی و دفاع از موکل خود بر اساس موازین قانونی را دارد. وکیل پایه یک دادگستری برای اخذ پروانه پایه یک وکالت، پس از قبولی در آزمون وکالت می‌بایست یک دوره کارآموزی وکالت را به مدت دو سال سپری کند. در این دوره، کارآموز وکالت با حضور در انواع دادگاه‌ها و دادسرا و مطالعه انواع پرونده ها و دعاوی تجربه کسب می‌کند و پس از طی این دوره و قبول شدن در آزمون اختبار، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می‌شود.

‏ در مرکز وکلای قوه قضاییه وکلا مورد بررسی هسته گزینش قرار می گیرند اما در کانون وکلای دادگستری این اتفاق نمی‌افتد. به طور کلی دو نوع نماینده حقوقی اعم از اداری یا کاری و نیز وکیل دادگستری وجود دارد. وکیل دادگستری می‌تواند اختیارات نماینده حقوقی کاری یا اداری را داشته باشد، اما نماینده حقوقی اداری نمی‌تواند همانند او به محاکم قضایی و دادگاه‌ها مراجعه نماید. همچنین وکلا به دو نوع پایه یک و دو یا کارآموز وکالت تقسیم می‌شوند که تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و این تمایز بیشتر مربوط به حوزه اختیارات در جرائم کیفری و سابقه کاری می‌باشد.

بهترین وکیل شیراز

هر وکیلی برای این‌که بتواند به‌خوبی از این قوانین در راستای پیروزی در یک پرونده حقوقی استفاده کند حتما باید دانش کافی برای درک و تفسیر این قوانین را داشته باشد و بتواند از اسناد موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کند. وکلای ملکی از جمله وکلایی هستند که خدمات مشاوره آنها بسیار لازم و ضروری است؛ چراکه گاهی اوقات شما تنها برای خریدوفروش یک ملک ساده نیز مجبور خواهید بود که اطلاعات تخصصی را در زمینه مسائل حقوقی به دست بیاورید. این وکلا وظایف مختلفی در قبال موکل خود دارند که از جمله آنها می‌توان به ارائه مشاوره تخصصی حقوقی، بررسی وضعیت ملکی که موکل قصد خرید یا فروش آن را دارد، پیگیری پرونده‌های حقوقی که در این زمینه وجود دارند و … اشاره کرد. این افراد با سپری کردن روند قانونی و پرداخت هزینه ها می توانند چنین وکالتی را بپذیرند و از این طریق از حقوق اطرافیان خود دفاع کنند، به چنین وکیلی وکیل اتفاقی می گویند. ممکن است افرادی در رشته حقوق تحصیل کرده اند و هنوز شغل آن ها وکالت نیست، ولی به صورت کاملا اتفاقی در مسیر حل مشکلات و رسیدگی به پرونده خویشاوندان خود در مراجع قضایی قرار می گیرند.

تفاوت وکالت با مشاوره‌ حقوقی

‏ برای اغلب مردم این مسئله روشن نیست که هر دانشجوی حقوق وکیل نیست و اصطلاحاً مردم فکر می کنند که شخص با تحصیل علم حقوق با اخذ لیسانس وکیل می شود ولی این پندار باطل است و تنها عده قلیلی از فارغ التحصیلان حقوق به اخذ پروانه وکالت نائل می شوند. مشاوران حقوقی با انعقاد قرارداد مشاوره با شرکت‌های خصوصی و دولتی فعالیت خودشان را در آن سازمان شروع می‌کنند؛ و معمولاً به عنوان نیروی استخدامی شرکت محسوب نمی‌شود. مبلغی که برای حق مشاوره این افراد تعیین می‌شود ساعتی و توافقی است و در پایان مهلت مقرر شده پرداخت می‌شود.

استفاده از خدمات یک موسسه حقوقی معتبر می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط بهتری را در پرونده خود داشته باشید و با خیالی راحت از خدمات وکلای این موسسات استفاده کنید. بر همه اشخاص خریدار زمین نیز هم قانوناً و هم عقلاً و برای جلوگیری از ورود زیان به خود، تکلیف است که از خریداری زمین کشاورزی برای ساختن خانه و مانند آن خودداری کنند و پیش از خرید با مراجعه به شرکت عمران اطلاعات دقیقی را دریافت نمایند سپس زمین مورد نظر را چنانچه منع قانونی نداشت خریداری کنند. چون هنگامی که شخصی می خواهد ملکی ( خانه، زمین یا باغ ) را خریداری کند، پیش از تنظیم سند از اداره ثبت اسناد و املاک که سوابق کلیه املاک ثبت شده کشور را نگهداری می کند، استعلام می گردد و خواسته می شود که سابقه ملک را به همراه نام مالک ومشخصات ملک واینکه آیا در بازداشت هست یا نه ؟ به دفتر اسناد رسمی اعلام کند.