دسته‌ها
اخبار

قیمت طلا مثقال 18 عیار، گرم 18 عیار پنجشنبه ۲۴ فروردین تجارت نیوز | hsaatchi

قیمت طلا مثقال 18 عیار، گرم 18 عیار پنجشنبه ۲۴ فروردین تجارت نیوز | hsaatchi

همچنین علاوه بر فلز مس فلزات دیگری مانند نقره، پلاتین، رودیوم را نیز با طلا ترکیب می‌کنند تا هم عیار طلای خام را طبق استانداردها کم کنند و هم با استفاده از فلزات سفید رنگ، رنگ طلاهای زرد را سفید کنند. البته برای سازندگان طلا و جواهرات فلزاتی مانند نقره و پلاتین برای ترکیب با طلای ۲۴ عیار مقرون به صرفه نیست و به دلیل گران بودن این فلزات، بیشتر از فلز رودیوم برای این منظور استفاده می‌کنند. اگر با این رموز آشنایی نداشته باشیم، ممکن است دور از جون همه شما، ضرر کنیم. اصطلاح عیار از آن اصطلاحاتی هست که هم در خرید طلا مهم هست و هم در فروش طلا.

  • ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ ﭘﺎﺳﺦ اﻗﺘﺼﺎد داﺧﻠﻲ ﺑﻪ ﺷﻮکﻫﺎی واﻗﻌﻲ راﺑﻄﻪ ﻣﺒﺎدﻟﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺎم ارزی ﻛﺸﻮرﻫﺎ ﺑﺴﺘﮕﻲ دارد.
  • اما در کشورهای اروپایی عیار زیورآلات آنها پایین است.
  • عیار سکه، ۹۰۰ یا ۲۱.۶ می‌باشد معمولاً وقتی کارگاه‌های طلاسازی، بخواهند عیار یک قطعه طلا که کمتر از ۱۸ است را بالا بیارند، سکه طلا را آب می‌کنند و به نسبت مناسب در قطعه طلا مخلوط می‌کنند.
  • نکته متمایز کننده در طلا در سه مورد ساخت، طرح و رنگی است که در هر منطقه‌ای مورد توجه قرار دارد.

در این شرایط بدیهیست اگر قیمت جهانی طلا را ضربدر وزن سکه کنیم به ارزش دلاری طلای این سکه می رسیم که به آن ارزش واقعی یا ارزش تئوریک سکه می گویند. برای بدست آوردن قیمت ریالی کافیست قیمت دلار را به ریال در عدد مربوطه ضرب کنیم تا به ارزش واقعی که در واقع همان ارزش وزن طلای بکار رفته در ساخت یک سکه است را بدست بیاوریم. البته معمولا 5000 تومان تا 7000 تومان نیز به عنوان حق ضرب سکه به عدد مربوطه اضافه می کنند. به گزارش خبرنگار فرصت امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار امروز تهران به 25,550,000 ریال رسید که نسبت به روز گذشته 50,000 ریال افزایش را نشان می دهد. قیمت طلای 24 عیار نیز با افزایش 100,000 ریالی نسبت به روز گذشته به 34,100,000 ریال رسید. قیمت هر مثقال طلا امروز در بازار تهران نیز 110,800,000 ریال بود که در مقایسه با روز گذشته 300,000 ریال افزایش را نشان می دهد.

پایین‌ترین قیمتی که در بازار امروز برای طلای 18 عیار / 740 به ثبت رسید چقدر بوده است؟

اگر این عنصرها غلظت بیش از یک ppm در آب داشته باشند، آن آب برای خوراک انسان مناسب نخواهد بود. زباله‌های سنگ معدن طلا را به عنوان زباله‌های بلندمدت خطرناک در کنار ضایعات هسته‌ای در نظر می‌گیرند. در آق دره آذربایجان غربی ظرفیت تولید سالانه دو هزار و 100 کیلوگرمی ایجاد شده که میزان تقریبی تولید سالانه یک‌هزار و 500 کیلوگرم طلا را دارد. کل ذخایر طلای معدنی شناخته شده در ایران حدود 300 تن برآورد شده است. عمده تولید طلای معدنی در ایران تا سال 1393 توسط سه معدن طلای آق‌دره آذربایجان غربی، موته اصفهان و کوه زر دامغان طلای آنلاین انجام گرفته‌است.

قیمت طلای 18 عیار / 740 نسبت به 3 ماه گذشته چقدر تغییر کرده است؟

امروز قیمت دلار رشد داشت و به ۴۰,۷۶۹ (چهل هزار و هفتصد و شصت و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۳۹ درصدی داشته است. در پایان امروز قیمت طلا صعودی بود، قیمت سکه هم بالا رفت و به ۳۱,۷۹۵,۰۰۰ (سی و یک میلیون و هفتصد و نود و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۰۲ درصدی داشته است. در بازار قیمت سکه و طلا امروز بالا رفت، قیمت دلار اما پایین آمد و به ۴۰,۶۳۹ (چهل هزار و ششصد و سی و نه ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۳۲ درصدی داشته است. امروز قیمت دلار صعود را در پیش گرفت اما قیمت طلا پایین آمد و هر گرم به ۲,۴۸۳,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و سه هزار) تومان رسید که کاهش ۳.۰۷ درصدی داشته است. در بازار آزاد قیمت طلا دست دوم هر گرم 2 میلیون و 516 هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت هر گرم نقره نیز 52 هزار و 30 تومان به فروش می رسد.