دسته‌ها
اخبار

قیمت هارد کامپیوتر خرید هارد HDD روز 10 مرداد آی تی بازار

این درایو‌ها همچنین با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و از 128 مگابایت حافظه پنهان برای سرعت‌های بالا‌تر پشتیبانی می‌کنند. تنها نقطه ضعف محصول گارانتی دو ساله آن است که برای چنین درایوی که در ذخیره سازی و نگهداری از اطلاعات مهم، وسیله‌ای کاربردی و ضروری به شمار می‌رود، کم است. هارد اینترنال همان حافظه داخلی کامپیوتر می باشد که می توانید تمام داده های سیستم ، برنامه ها و فایل های خود را بدون نگرانی از بابت حذف شدن بر روی این دیسک سخت ذخیره سازی و محافظت نماید. هارد دیسک را حافظه ی دائمی می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت (HDD) نوشته می شود. هارد دیسک داخلی (Hard Drive Disk) یکی از انواع حافظه های ذخیره سازی می باشد.

  • در هنگام خرید هارد اینترنال لپ تاپ و یا کامپیوتر توصیه می شود علاوه بر حجم آن، به امکانات آن نیز توجه کافی داشته باشید.
  • کمی تاسف آور است که درایو‌های Seagate IronWolf NAS قیمت بالایی دارند؛ اما قیمت آن‌ها تفاوت چندانی با یک هارد دیسک استاندارد با همین ظرفیت ندارد.
  • خرابی هارد یکی از مواردی است که کاربران روزانه  با آن مواجه می شوند.
  • حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات بالاتری دارند به همین دلیل نسبت HDD قیمت بالاتری دارند؛ در برخی مدل‌ها تا چند ده برابر سریع‌تر هستند.
  • این در حالی است که درایو‌های حالت جامد یا همان SSD ها که در جایگاه بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ طرفدار بیشتری دارند، هیچ قطعه متحرکی ندارند و در عوض از حافظه فلش NAND استفاده می‌کنند.

همه اتصال‌ها را مجدداً بررسی کنید و مطمئن شوید که کابل‌ها با هیت‌سینک‌ها در تماس نیستند و یا جلوی راه پره‌های فن‌ها را نگرفته‌اند و سپس پنل دسترسی کیس را سر جای خود ببندید. رایانه خود را به محل اصلی ش منتقل کنید و همه لوازم جانبی و کابل‌ها را به آن وصل کنید تا از درایو جدید خود لذت ببرید. پنل دسترسی کیس را از سمت اصلی آن یعنی سمت چپ در هنگامی که در روبروی کیس قرار دارید باز کنید. در اغلب طراحی‌ها باید دو یا سه پیچ را از پشت کیس باز کرده و سپس پنل را به سمت عقب بکشید. در برخی رایانه‌های دسکتاپ، به جای پنل دسترسی باید کل قاب کیس را از شاسی آن جدا کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید به راهنمای مدل خود در وب‌سایت مربوطه نگاه کنید.

Western Digital Purple HDD 3TB WD30PURX

این نتایج در تفاوت‌های محاسباتی بین سازندگان دیسکها به صورت ظرفیت و مشخصات سیستم بیان می‌شوند. برای مثال ماکروسافت ظرفیت دیسکها را هم به صورت دهدهی با افزایش ارقام تا ۱۲ تعریف کرده و هم به صورت دودویی با افزایش ارقام تا ۳. بنابراین یک دیسک که توسط شرکت سازنده آن به عنوان “`۳۰ گیگا بایتی“` تعیین شده‌است ممکن است توسط ویندوز ۲۰۰۰ به دو صورت ۳۰۰۶۵۰۹۸بایتی و هم به صورت ۲۸٫۰ گیگابایتی بیان شود. اگر چه به دلیل سودمندی بیشتر ویندوز از این امکان استفاده کرده باشد که یک گیگا بایت را به صورت ۱٫۰۷۳٫۷۴۱٫۸۲۴ بایت (۲بایت) گزارش می‌کند در حالیکه سیستم‌عامل آن را ۲۸٫۰ گیگا بایت گزارش کند. اگر درایو را روی لپ‌تاپی نصب می‌کنید که امکان دسترسی را به کاربر داده است، همه چیز آسان‌تر است.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Black WD4005FZBX ظرفیت 4 ترابایت

این شرکت هم هارد دیسک‌های خوبی دارد که در مدل‌های مختلف اینترنال و اکسترنال تولید می‌شوند. یکی از سرشناس‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده انواع هارد دیسک اکسترنال و اینترنال در دنیای، برند وسترن دیجیتال است. سیستم‌های عامل متناوباً میزان ظرفیت را با استفاده از همین علامتهای اختصاری گزارش می‌کنند، البته با ترجمه آن‌ها به صورت دودویی. برای مثال پیشوند مگا همچنین به صورت ۱۰ به توان ۶ بیان می‌شود که تقریباً معادل ۱۰۰۰۰۰۰ است. کاربردهای مشابه برای اندازه‌های بزرگ‌تر با پیشوندهای دیگر به کار می‌روند.

هارد اکسترنال اینترنال

با این که این روش معمولاً سریع‌تر از انتقال سیستم‌عامل است؛ اما نصب مجدد سیستم‌عامل بدین معنی است که باید برنامه‌ها و بازی‌هایی که قبلاً داشتید را نیز مجدداً نصب کنید و فایل‌های شخصی را از نسخه پشتیبان مجدداً بارگذاری کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برای نصب مجدد، به نسخه نصبی برنامه‌ها دسترسی دارید. اگر برنامه‌ها را از روی دی‌وی‌دی نصب کرده‌اید یا فایل‌های نصبی را دانلود کرده‌اید، باید آن‌ها را به همراه کلیدهای فعال‌سازی برنامه‌ها یافته و در جایی ذخیره کنید.