دسته‌ها
اخبار

مشکلات cpu کامپیوتر و لپ تاپ، نشانه های خرابی سی پی یو ️ ️ آچارباز

مشکلات cpu کامپیوتر و لپ تاپ، نشانه های خرابی سی پی یو ️ ️ آچارباز

اجرای دستورات یا انجام محاسبات، می تواند از طریق انجام محاسبات ریاضی، مقایسه ارقام و اعداد یا جابجایی اعداد در سطح مموری انجام بگیرد. از آنجایی که همه چیز در یک دیوایس پردازشگر با اعداد نمایش داده می شوند، می توان گفت CPU یک ماشین حساب فوق پیشرفته و بسیار سریع است. نتیجه این محاسبات ممکن است با بالا آمدن ویندوز، نمایش یک ویدئو در یوتیوب یا دیگر برنامه های اجرایی به نمایش درآید.

  • همان طور که گفته شد، تمام وسایل الکترونیکی
    هوشمند به سی پی یو نیاز دارند و نسل جدید CPU برای لپتاپ و گوشی تولید می شود.
  • سی پی یو، وظیفه بسیار مهمی در کامپیوتر ها دارد و انواع مختلفی از آن ها وجود دارند.
  • برای کاربرانی که بودجه کمی دارند، خرید پردازنده  intel با تراشه های سلرون و پنتیوم مناسب است.
  • کش ال۲ و ال۳ حافظه‌های اختصاصی سی‌پی‌یو است که در هنگام پردازش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرعت و کارآیی کامپیوتر همیشه یکی از گزینه‌‌‌های مهم در خرید کامپیوتر است و ارتباط مستقیمی با cpu دارد. زیرا سرعت سی پی یو نشان دهنده سرعتیست که کامپیوتر برای انجام دادن فرایندهای مختلف دارد. با این حال یکی از مشکلاتی که برخی از افراد استفاده کننده از کامپیوتر با آن درگیرند، کاهش سرعت cpu است. از جمله مشکلات CPU کامپیوتر و لپ تاپ، نمایش دادن پیغام خطای CPU over temperature error!

نظرات کاربران

همچنین شما می‌توانید با ذکر انتظارها و بودجه‌تان، به طور رایگان مشاوره خرید سی پی یو برای کامپیوتر و انتخاب بهترین پردازنده کامپیوتر دریافت کنید. هنگام خرید سی پی یو یا دستگاه‌هایی که دارای پردازنده هستند، لازم است به ویژگی هایی توجه کنید. این ویژگی ها با توجه به کارکرد دستگاه، سرعت آن و انتظاری که از آن دارید می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال سی پی یو یک ساعت هوشمند در مقایسه با CPU‌ یک کامپیوتر حرفه ای گیمینگ ضعیف تر است و این دو مورد از نظر عملکرد تفاوت های فراوانی دارند. تعداد هسته ها، سرعت و قابلیت هایپرتریدینگ از ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها، رایانه­‌های شخصی یا لپ‌تاپ­‌ها دارای واحدی به نام واحد پردازش مرکزی یا CPU هستند.

فن دسته دوم سی پی یو کامپیوتر INTEL

پیچیدگی طراحی پردازنده‌ها، همزمان با آسان شدن ساخت ابزارهای الکترونیک کوچک‌تر و قابل اعتماد تر در نتیجهٔ افزایش تکنولوژی‌های مختلف، افزایش یافت. فرکانس پردازنده‌ها معمولاً به دو صورت پایه و بوست (حداکثر فرکانس) اعلام می‌ شود که با توجه به عواملی همچون ولتاژ و دما تغییر می‌کند. برای حل این مشکل می‌توانید اقدامات موثری چون آپدیت ورژن بایوس مادربرد یا تعویض ویندوز را انجام دهید. سوکت پردازنده، محل قرارگیری CPU بر روی مادربرد می باشد که دارای اقسام مختلفی از گذشته تا حال بوده است.

این وظیفه به حدی محدود بود که این نسل به سادگی از بین رفت و جایش را به نسل جدیدترش داد. با این که سالهاست این قطعه در انواع گوناگون و جدیدی ساخته و تولید می شود با این وجود اما عملکرد پایه‌ی سی‌پی‌یو شامل سه گام واکِشی (Fetch)، رمزگشایی (Decode) و اجرا (Execute) به قوت خود باقی مانده است. اگر به دنبال بهترین CPU برای بازی یا فعالیت‌های دیگر با کامپیوتر خود هستید، تنها دو انتخاب وجود دارد، پردازندۀ AMD یا پردازندۀ اینتل.