دسته‌ها
اخبار

چای نورجعفری لیست قیمت و خرید چای لاهیجان اصل 1401 چای نورجعفری | OkChay

چای نورجعفری لیست قیمت و خرید چای لاهیجان اصل 1401 چای نورجعفری | OkChay

چای سرگل چیست؟ در نواحی چایخیز، برداشت چای هر ساله از نیمه دوم بهار با آماده شدن و رسیدن برگ ها برای برداشت مارک چای آغاز می گردد. خاصیت چای سبز چای سبز به دلیل خواص بی‌نظیر خود در اندک زمانی توانست جایگاه قابل توجهی در میان مردم کسب کند. همان طور که می دانید مصرف چای به دلیل مواد معدنی و مغذی موجود در آن خواص بی نظیری داشته که موجب شده تا مصرف آن به بسیاری از افراد توصیه شود. برای روش ارتدکس، برگ‌های چای تحت یک فرآیند 4 مرحله‌ای قرار می‌گیرند که شامل پژمرده شدن، غلتش، اکسیداسیون و خشک شدن می‌شود.

  • رنگ چای بهاره بیشتر، طعم آن تلخ تر و مزه آن نیز گس تر است.
  • سرگل بعد از زرین از نظر طعم و کیفیت بهترینه و بین چای های درجه 1 ایرانی رتبه دوم رو داره.
  • به همین دلیل، برگ های چای در این فصل لطیف تر بوده و عطر و طعم مطلوب تری دارند.
  • ، درشتی و ریز بودن و… شکل می گیرد که بازار خرید و فروش چای را متنوع کرده است.

از جمله برند های معتبر در لاهیجان می توان به چای رفاه، چای غنچه اصیل، چای نادری و… اشاره نمود. در واقع این چای ظاهری فلت مانند و صاف و از انواع چایی های دیگر نیز سایز کوچک تری دارد و به خاطر همین بی شکلی به چای شکسته شهرت یافته است. این نوع چای سیاه که در درجه ی دوم قرار دارد، کیفیتی نظیر چای سرگل دارد، با این تفاوت که درصد خلوص آن کمتر می باشد و در کارخانه چای، توسط فیلتر های مخصوص جداسازی می شود. زمان دم این نوع چای کمی بیشتر از چای سرگل بوده و از ماندگاری کمتری برخوردار است.

فصل برداشت چای

در این مرحله برگ چای وارد دستگاه شده و 3 بار مالش داده می شود. حالا سراغ چای قلم می رویم و داخل ظرف کنار دو نوع دیگر می ریزیم. در ادامه همه انواع چای را در ظرفی کنار هم میریزیم تا بتوانیم به خوبی ظاهر آنها را مقایسه کنیم. این مدل هم چای باروتی هست که از همه انواع دیگر برگهای ریزتری دارد. عرض سلام و ادب آقای آشوری عزیز، خوشحالیم که از کیفیت محصولات راضی هستید. پس از چینش، برگها ابتدا توسط دستگاه بصورت منظم خرد شده و سپس بصورت سنتی خشک می‌شود.

دسته‌ بندی محصولات

داخل سینی فلزی و در نور مستقیم آفتاب یا در دستگاه سنتی که برگ ها رو در طبقات مختلف دستگاه می ریزن و با حرارت دادن خشک می کنن و بعضی افراد هم روی شعله گاز این کار رو انجام میدن. اولین موردی که بر قیمت این محصول تاثیر بسیاری می‌گذارد، نرخ تورم است. افزایش نرخ تورم تاثیر بسیار زیادی بر قیمت این محصول گذاشته و باعث شده هرساله نرخ چای به نسبت سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته باشد.